zbor anulat air moldova wizz air

Refuzul la îmbarcare şi anularea sau întîrzierea zborurilor avia de către companiile aeriene

În luna februarie 2023 presa din Republica Moldova a emis mai multe știri în care se comunică despre părăsirea companiei aeriene LowCost – WizzAir a pieței din Republica Moldova și întreruperea tuturor zborurilor către și dinspre Chișinău.

În luna martie 2023 a urmat știrea despre anularea a zeci de zboruri de către compania aeriana Air Moldova.

Cum să procedezi în calitate de călător atunci cînd te pomenești că zborul care deja l-ai achitat a fost anulat, amînat sau pur și simplu se refuză îmbarcarea și oferirea unui bilet de călătorie.

Pentru a obține cîștig de cauză ulterior în judecată, prin recuperarea daunelor materiale și morale, urmează să respectăm cîțiva pași.

Mai întîi de toate urmează a fi efectuată o notificare în formă scrisă imediată adresată companiei aeriene, Autorității Aeronautice Civile a RM, Inspectoratului Poliției de Frontieră (Aeroport Chișinău) și după caz companiei turistice. Nu ezităm să notificăm compania aeriana și în format electronic.

Pentru judecată trebuie să demonstrăm respectarea procedurii prealabile astfel urmează să păstrăm obligatoriu dovada acestor notificări.

Nu ezităm să folosim înregistrările audio-video care vor confirma acțiunile companiei aeriene de la momentul refuzului îmbarcării.

Situațiile menționate mai sus sunt guvernate de Hotărîrea de Guvern nr. 836 din 08-11-2012 ce explica aplicarea Regulamentului privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întîrzierii prelungite a zborurilor.

În conformitate cu acest Regulament pasagerii au dreptul la compensații de pînă la 600 de euro pentru refuzul de a fi îmbarcați sau alte abuzuri, la redirecționări, la cazare, mese și băuturi răcoritoare, de a fi informați despre drepturile lor, ș.a.

Astfel recuperarea prejudiciului depinde în primul rînd de abilitatea pasagerului de a reține cît mai multe probe asupra încălcării drepturilor lui în momentul producerii abuzului de către compania aeriana.

În cazul unui răspuns negativ asura notificării prealabile de despăgubire, adresate companiei aeriene, următoarea etapă este instanța de judecată, unde urmează să vă recuperați prețul biletelor, a compansației, penalității de întîrziere, prejudiciului moral, cheltuielilor avocațiale, altele.

Nu ezitați să vă apărați drepturile.

Vă dorim călătorii sigure!

În continuare cîteva link-uri aferente temei abordate.

https://protv.md/actualitate/motivul-din-care-air-moldova-a-anulat-zeci-de-zboruri-3-din-4-avioane-sunt-indisponibile—2645298.html
https://protv.md/actualitate/wizz-air-suspenda-toate-zborurile-catre-si-dinspre-chisinau-incepand-cu-14-martie-care-este-motivul-video—2644659.html

Leave a Comment

Your email address will not be published.